جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت:روزی صهیونیست‌ها مسجد را آتش می‌زدند و امروز کودک و جوان و زن و مرد را آتش می‌زنند، سران مملکت‌ها واقعا این جنایت‌ها را نمی‌بینید، با این عقب‌مانده‌های صهیونیستی جز موشک و شمشیر نمی‌توان با چیز دیگری حرف زد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، در ابتدا با اعلام مناسبت‌های هفته به ۲۶ مردادماه سال ۱۳۶۹ اشاره و اظهار کرد : این روز، همان روز بزرگ بازگشت آزادگان به کشور است، عزیزانی که اسارت کشیده ولی مردانه ایستادند و نشان دادند سربازان خمینی(ره) ترسی نداشته و تا پای جان ایستاده‌اند.

وی افزود: از مسئولان متولی درخواست دارم تا همیشه در خدمت این آزادگان باشند زیرا همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اینها الماس درخشان هستند و مسئولان باید رشادت‌های این الماس‌ها را تبیین کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز بیان داشت: باید بین جوانان تبیین و تشریح شود که آزادگان ایرانی چه‌کارهایی کردند که بعثی‌ها گفتند شما اسیر ما نیستید ما اسیر شما هستیم.

وی در ادامه به سالگرد کودتای ننگین ۲۸ مرداد اشاره کرد و گفت: مردم شریف ایران سالیان سال زیر سلطه عقب‌مانده دژخیم پهلوی ماندند ولی در نهایت خداوند انقلاب اسلامی را بر مردم هدیه داد و الان چهل و پنج سال است که نه‌تنها هیچ‌چیزی بر ما تحمیل نشده است بلکه آمریکا دیگر هیچ کاری نمی‌تواند بکند و ایران نیز هر آنچه که احتمال دارد در منطقه و کشور رخ دهد را دفع کند.

مطهری‌اصل روز جهانی مسجد را مورد اشاره قرار داد و گفت: روزی صهیونیست‌ها مسجد را آتش می‌زدند و امروز کودک و جوان و زن و مرد را آتش می‌زنند.

وی تصریح کرد: سران مملکت‌ها واقعا این جنایت‌ها را نمی‌بینید؟ با این وجود کشور ایران را که همیشه در کنار مردم غزه هستند را به آرامش و صلح دعوت می‌کنید؟

مطهری‌اصل ادامه داد: با این عقب‌مانده‌های صهیونیستی جز موشک و شمشیر نمی‌توان با چیز دیگری حرف زد.

وی به روز پزشک اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران تماما به ملت خدمت کردند و چه نادان هستند آنهایی که خدمات دولت‌های مختلف را در بخش بهداشت و درمان را کتمان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه امروز ۱۴۰ هزار پزشک عمومی داریم، گفت: ۷۳ هزار پزشک متخصص داریم و صدبرابر سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان افزایش یافته و امید به زندگی به ۷۳ سال رسیده است.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب این آمارها را می‌دانید؟ البته اکثر پزشک‌های آن زمان هم از کشورهای خارجی آمده بودند.

مطهری‌اصل به مهاجرت برخی پزشکان اشاره کرد و گفت: چرا خدمات را نمی‌بینید و تیترتان فقط مهاجرت را نمی‌بینید.

وی با تاکید بر اینکه مردم به پزشکان اعتماد دارند، گفت: مبادا با رفتارهای نامناسب خدایی ناکرده این عشق و قداست نسبت به پزشکان کاهش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: روز صنعت دفاعی را پیش رو داریم؛ ما در زمان جنگ تحمیلی سیم خاردار می‌خواستیم به ما نمی‌دادند ولی الان در سایه مقام معظم رهبری و جوانان کشورمان کار به جایی رسیده است که موشک‌های دو هزار کیلومتری و بیشتر نقطه‌زن رسیده‌ایم و در صنعت دفاعی به جایی رسیدیم تمام کشورهای دنیا از اینکه ما این سلاح‌ها را به کار ببریم در وحشت هستند.

وی گفت: هر وقت حرف موشک شده است صهیون‌ها چپیده‌اند در بیتوته‌های خود؛ صهیونیست‌هایی که ملت غزه را کشتید و فلسطین را نابود کردید و مجاهد بزرگی را در کشور ما به شهادت رسیدید همچنان در ترس خود غرق خواهید ماند.

امام جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه با بیان اینکه از آثار تقوا، صبر و تحمل و شکیبایی است، گفت: اهل تقوا می‌دانند هر چه بر آنها وارد شود از سوی خداست و اگر مشکل و مصیبتی وارد می‌شود آزمون الهی است.

وی بیان داشت: در زندگی شخصی خودمان نگاه کنید، مشکلات زیادی داشتیم ولی با توکل بر خدا حل شدند؛ ببینید چقدر از مشکلات اجتماعی را خداوند حل کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: شرق و غرب و مستکبر و غیرمستکبر همه جلوی مردم ایران و انقلاب اسلامی ایستادند ولی دیدید خداوند چه کرد؟ چگونه ملت ایران باعزت و سربلند کرد؟

وی یادآور شد: همین دشمن خواست بین مردم ایران و عراق اختلاف بیاندازد ولی حالا محبت بین دو ملت را می‌بینید؟ مردم عراق حالا می‌گویند چشم انتظار زائران ایرانی هستیم.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: همه اینها معادل آیه شریفه إِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرًا است.

وی گفت: جوانان مدافعان حرم در مقابل داعش ایستادند، شهدای خدمت‌مان شهید شدند ولی با مدیریت و درایت رهبر انقلاب قلب مردم آرام گرفت و همه چیز سر جای خود نشست و این همان وعده خداوند است که شاید در اوایل مشکلی تحت فشار قرار بگیرید ولی آخرش إِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرًا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha